شماره اختصاصی

شماره اختصاصی چیست و چگونه ارائه می گردد؟

شماره اختصاصی چیست و چگونه ارائه می گردد؟ همانطوری که در زمان خرید سیم کارت تلفن همراه با شماره ای انحصاری شناخته می شوید و می بایست جهت برقراری ارتباط تنها از همین مسیر استفاده نمایید، در پنلهای ارسال و دریافت پیام کوتاه نیز به چنین مسیری احتیاج خواهید داشت ، که این گونه است : این مسیر اختصاصی همان شماره ای است که با عنوان شماره های اختصاصی شناخته می شوند و به اجبار می بایست تمامی اشخاصی که تمایل به استفاده از این سیستم را دارند حداقل یک شماره اختصاصی برای ارسالها و دریافتهای خود تعیین نمایند. تمامی شماره های اختصاصی که در پنلهای تحت وب استفاده می شوند با یکی از سرشاخه های 1000 ، 2000 ، 3000 ، 5000 ، 021 ، و یا 9000 آغاز می گردند. هر یک از شماره های فوق توسط یک اپراتور ارائه می گردد و به همین دلیل سیاستهای فروش و قیمتهای آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. به عنوان مثال شماره های 14 رقمی که توسط اپراتور 3000 ارائه می شود امکان انتخاب 6 رقم انتهایی شماره را بدون تاثیر در قیمت آن می دهد اما برای اپراتور 1000 تعیین نمودن شماره قیمت آن را افزایش می دهد.

از معایب این خطوط نداشتن پورتال برای پیگیری وضعیت ارسال پیامهای انجام شده است و این گزارش در صورت نیاز فوری باید توسط اپراتور ارسال گردد ، البته شایان ذکر است که این گزارش به صورت آنلاین و از طریق وب سرویس روی پنل شما نمایش داده می شود ، اما در موارد خاص یا زمان هایی که نیاز داشته باشید که گزارش مستقیم اپراتور را داشته باشید کمی زمانبر می باشد .

تفاوت اپراتورها

هر اپراتور قوانینی را برای تحویل پیامک از فرستنده تعیین کرده است که لحاظ کردن این موارد گاها باعث ایجاد تفاوت در سرعت و کیفیت ارسالهای انجام شده می شود. بدون در نظر گرفتن این مورد، قابلیت شفاف سازی و پیگیری های بعدی از جمله تفاوتهای اصلی اپراتورهای ارسال پیامک با یکدیگر می باشد.

تفاوت ارقام

اگر رند بودن و کوتاه بودن طول خط پیامکی برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یا دریافت پیامک برای شما حیاتی است، می خواهید با سایر پیامک های تبلیغاتی یا اطلاع رسانی متفاوت باشید و دریافت کننده از اینکه از شماره شما، پیامک دریافت می کند احساس بهتری داشته باشد، خطوط با تعداد ارقام کمتر تهیه کنید.

تفاوت خطوط

ارائه گزارش پس از ارسال، پیش شماره های متفاوت و یا بازگشت اعتبار پیامکهای تحویل داده نشده، از جمله تفاوتهایی است که میان خطوط ارائه شده توسط اپراتورها وجود دارد. خطوط ارائه شده توسط یک اپراتور، به هیچ عنوان قابلیت انتقال به اپراتور دیگر را ندارد.

خط اختصاصی برای کسب و کارتان تهیه کنید